BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 30, 2009

PWWWWEEELIK...

memang pelik sgt la kan sampai tajuk pun dah apa jenis ejaan aku guna kan

peristiwa 1

ri tuh umah mak teh ada kenduri...mak teh adalah ipar abah....pak teh adalah adik abah..
dah tu adik beradik mak teh yang dah lama aku tak jumpa pun adalah kat umah mak teh gak..
aku kat dapur...tengah potong agar2..
tiba2 kakak mak teh datang...tanya kat aku
"anak berapa skang???"
ni yang aku marah...ni yang aku tak suka bila muka and badan sama macam kakak...
aku tersipu2 jawab
"ni adik..bukan kakak...kakak anak dua dah skang"
"la..adik ka??sama muka hampa..bila nak kahwin??"
"awid mengaji lagi.."
"rajin hang noh dok mengaji...."-bangga ok aku-

peristiwa 2

ada kawan abah datang umah...aku takde kat umah...kakak ada lah...
pak cik tu tanya kat kakak
"hang mengaji mana skang???"
kakak aku yang loyar buruk itu pun jawab
"UTC"
terkebil2 pakcik tuh dengar..tau UTC tu apa??cuba lah pohon masuk U tuh..senang jer syarat dia...wajib ada lesen bawak bas..
UTC=syarikat bas kat sungai petani
kakak pun cakap kat pakcik tuh
"ni kakak...bukan adik...adik kat ukm skang.."

peristiwa 3

aku gi kenduri umah kawan abah kat umah lama....
tiba2...ada sorang laki senyum...bleh tahan ar muka dia...
aku pun senyum2 la balik..sambil tertanya2 sapa mamat nih..gaya macam kenal aku
"saya mukhriz..kenal tak???"
aku pun buat la kerut2 muka...macam cuba flashback
"sorry..tak kenal lah...sorry sangat...dah lama tak datang sini"
"sampai hati tak kenal..saya abang pengatin.."
aku pun "OWH..ye ker"
gaya aku cakap tuh dia cam dah yakin lah aku ingat pasal dia..
dia blah jer dari situ...terus aku panggil mak..
"mak..sapa mukhriz??"
"mukhriz mana??"
"TUH"
la...tu la anak sulung cik mah..awid memang tak kenal..kakak je kenal dia"
SAH!!!SAH!!SAH!!!..dia memang salah orang!!!
abang pengantin tu kakak kenal..tapi aku tak...tak penah jumpa sekali pun..
sebelum balik...aku gi kat kat dia..even tahu dia kompom lagi tua dari aku ,aku tetap saya awak dengan dia..
sumpah geli nak panggil abang...
"ni adik ek..bukan kakak..yang awak kenal tuh kakak...awak salah orang.."
aku explain dengan membulat2kan mata aku..ye la..bosan ok orang asik silap jer..
mukhriz tu jawab
"owh..ok"*blah2...ko dah slah orang*





aku ni bukan tak suka disamakan dengan kakak sendiri..
kalau kakak aku tak kahwin lagi bleh la jugak sedap telinga ni orang nak samakan..
ni masalahnya dia dah kahwin..sah2 la orang serang aku soalan

"anak berapa dah?"..
"bila nak tambah anak?"..
"anak sekolah dak lagi?"..
"bila nak beranak hero pulak?"

tak ke bengang??

kalau kakak aku sah2 la bangga...dah beranak dua pun orang serang tanya dia soalan2 macam ni jer
"ngaji mana?"...
"bila nak keje?"..
"bila habis belajar?"



adakah ini tandanya aku kena buat pembedahan muka dengan kakak sendiri????


dah tu...ada plak orang tanya aku bila mau kahwin????
HELO...saya baru jejak kaki 20 tahun ni...selagi shahid tak minang saya,saya takmo kahwin..paham???
aku nih boyafren pun takdak lagi...
bukan takat kahwin..nak belajar cinta pun tak leh...

7 tweet2:

Cik E said...

hahah! anak berapa dah kak?

"banyak, ada la 2,3..tp semua lain bapak rasanya."

jawab je macam tu widda. hahaha.

shandye. said...

flashback: dulu2 masa aku buat pre-degree kat uitm kedah, aku pengguna setia bas utc nombor 518 yg lalu dr sg. petani ke b'worth tuh sbb that is THE ONLY BUS yg lalu pekan kepala batas at that time.

pathetic gle la hidup aku time tu. saban minggu commute guna bas yg mcm sekali jentik dah relai tu. hurm...

widda_me said...

@cik e:
wida rasa yg lg best camni...

"banyak la...ada la dalam 2 3..tapi i tak tahu sapa bapaknya"

@shandye:
ALHAMDULILLAH..
mati2 aku ingat takdak orang tau pasal bas UTC nih....

hahahha..memang pun jentik pun dah relai....
kalau naik bas tu nak bersin pun takut sebab takut tiba2 seta tercabut...hahaha

shandye. said...

btw... anak dh berape? (soalan ingnorance sgt... hahaha)

widda_me said...

@shandye:
anak i 17....
11 laki 6 perempuan...
yg laki sume pemain bola sepak...yg perempuan jd cheerleader...
bapaknya manager...i tukg buat air jer bg anak2..

dakwat-merah said...

so sekarang ni umur brapa??
hahahhahahha
..
lain kali cuba letak name tag
kan sennag hehhee

widda_me said...

@dakwat merah u marak i love u:

skang i bru 20 lah..huhuuh

name tag???
i bru igt nak wat cop kat dahi jer....
sng sket..tak kuar dh