BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, November 13, 2009

mY DREAM WEDDING

bila dah amik almost paper and tak dapat jawab dengan baik
(memang pandai predict sebab entry ditulis seminggu sebelum exam)
i dah bayang wedding i dengan mana2 laki(SHAHID)...

kalau ko tanya sapa2..orang sebelah ko kat cafe ker...
meja sebelah waktu kat mcd ker...
kereta sebelah waktu jem ke tentang dream wedding diorang
mostly akan jawab macam ni...
"I NAK GARDEN WEDDING"

ok..dah biasa sebagai bekas artis untuk dengar jawaban itu(hahaha...dah macam lagu kan..jawaban...bukan jawapan)
tapi kalau mak tanya aku
"awid..nanti kahwin nak macam mana???"
"asal mak???mak nak tempah pelamin siap2?"
"tak...saja nak tau."

aku pun jawab dengan meriah

awid nak kahwin kat ulu paip(nama air terjun yang jaraknya 15 minit dari umah)
tak yah pakai baju sanding2...pakai jer baju tshirt ke apa then senang nak terjun dalam air
lepas tuh bunga telur tak payah..tapi kalau mak nak rebus telur gak boleh jer...
tapi tak yah letak dalam kotak..mak amik marker tulis TQ besar2 atas telur rebus tuh..
pas tu letak raga yang ada telur kat wakaf2 kat air terjun tuh then letak kicap and sos sekali dalam tuh..mana tahu nak makan dengan nasi..
pas tuh makan ni takyah sedia banyak2...kita buat perniagaan..
kita jemput mana2 sedara or kawan2 yang nak bukak kedai untuk hari kahwin awid..
tetamu yang datang BOLEH BELI MAKANAN SENDIRI...jimat kan???
(dah tu kalau semua kawan and sedara aku meniaga sapa yang nak membeli gamaknya??)

awid plak mak tak yah sanding2....turun jer kete awid terus lompat dalam air bersama rakan2 tercinta...
laki awid plak masa ni nak berkenalan rapat dengan adik beradik lain sebab bini dia dah terjun air mana2 hala dah....
so dia kena pandai2 bawak diri..tak payah mak susah2 nak kenalkan dia "ni la menantu YAH"....
biar jer dia kenalkan diri
"saya la menantu YAH RAMLI...bini saya yang gila tengah mandi tanpa pedulikan saya..makcik ada anak lain yang boleh saya jadikan isteri kedua?"
aku rela naik dari mandi manda yang girang semata2 nak baling laki aku masuk dalam kolam lintah berdekatan...
kakak ,abg ngah,acik aku dah tau dah..mesti dok mandi sama dengan aku..tak yah tanya la kan...aku tak terjun lagi depa dah terjun dulu dah..

tapi bila mak dengar jawapan aku mak menjuihkan bibir nya tanda aku menipu...
mak..awid serius ok!!!!
bila cerita kat kakak dia pun membuat reaksi yang sama...
kat acik jer tak citer lagi..kalau cter confirm dia bebel sebab gatal sangat...

hmmmm....camner dream wedding korang????
sila hantarkan dream wedding korang ker
www.lantaklahcamnerupakorangtimekahwinnanti.com

-sekian-

1 tweet2:

Mira Ixora said...

yg pnting aku xnk wedding yg cm ko impikan nih.hahahaha xlrt gelak!