BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, November 19, 2009

persiapan raya haji...

persiapan raya haji...

hahahha..semangat tak aku wat entry pasal persiapan raya haji...

raya haji takde la raya terkejut tergempar macam raya posa kan..

raya diumum 10 hari sebelum itu lagi oleh pemohon raja2 melayu(asal ayat skema?)...

tahu tak????tak tahu???gi menuntut lagi...

ikutkan raya tahun ni kak shizuka nak raya kat rumah

tapi tak tahu la jadi ke tak..acik pun tak tentu balik...

skang mood adalah cat bilik dan jadi pembantu indonesia mak yang comel di rumah pada siang hari..

aku konpius gila..nak letak warna precious pink or ruby red...tiba2 jer suka warna ruby red tuh..

mak aku lak suruh letak hijau..the answer is no no no la kan...

nak anak buah aku gelak kat aku warna bilik hijau???bilik dia lak pink...

so NO WAY la bilik i warna hijau kan....

tapi ruby red tuh cantik...tapi pink adalah penting sebab nak menjanjikan kejelesan anak buah aku...

then bila aku gi kedai..i see the new colour...hahaha..cabana coral...

so i amik kaler tuh..not too pink..not too red...

i wish i can have 2 colour ruby red and that cabana coral..tapi mummy bagi duit untuk satu kaler jer...so trima je la..sob..sob..

ok..bukan nak cter warna bilik..nak cte pasal raya haji la ngok..

raya haji semayang raya kat rumah sendiri jerk..bermakna adalah di sungai kob...

tak gi umah tok...mak kata nak sambut kat umah sendiri..

nak biar orang datang umah ...

dah siap duit syiling banyak2 sebab dia nak bagi kat budak2..

alamatnya ramai lah budak datang umah..

dan tak terkira la berapa kali aku bertempik sebab anak buah aku betambah kegedikannya kalau ada budak2 datang umah kan...

makanan lak....macam biasa..tak semeriah sangat macam raya posa...

tapi yang pasti..MERIAM adalah wajib....hahahha..macam raya posa la kan

aku pulak manusia paling bosan and letih pagi raya..

kakak takdak so aku la yang kena buat air bagai kan...

kakak tengah hari baru lah balik umah mak...

jap..ada dia pun aku gak yang kena buat semua benda tuh..

baju raya???tak kuasa la nak beli baju baru..baju kurung aku belambak..

wardrobe penuh baju kurung dari tshirt or blouse(baik kan aku???asik pakai bju kurung jer setiap masa...)

lagipun raya haji tak sambut sangat sebab dok umah jer..

alamatnya raya kat rumah aku pakai baju kurung jer...kain malas nak sarung...mana tak nyer..meleret ok kain tuh..

mana aku nak mencangkung,melompat,berlari nak buat kerja..

jadi kain..mintak maaf aku nak pakai ko...

ucapan untuk kak shizuka:

akak..datang
la umah..

kerananya..saya ada geng untuk buat keja..

saya mahu buli akak..saya juga mahu akak masak
cheese kek..

sebab kakak
saya malas nak masak cheese kek..

korang kalau nak dapat ipar..maksudnya sapa2 yang nak kahwin ngn kakak,abang or adik korang,,

time2 dia nak amik hati ni lah korang leh buli dasyat...

dulu abg ngah...asal mak suruh mesin rumput..rela dia buat dalam masa SEHARI..sampai sakit belakang tapi TAK MENGADU langsung..

cuba kalau skang dah ada anak 2 nih???satu kebun tuh 3 hari tak tentu nak habis tapi dia buat la jugak..

ngadu sakit belakang sampai sebulan...

5 tweet2:

imHepPie said...

eh sebok rya aji nih posa ganti da bis lom hahs

Fza.ithu.Zazha said...

wahhh..
nnt nk dtg umah lah.
maw bwk gajah skali.
hahahhahahahaa! :p~

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
widda_me said...

@imheppie:
hahaha..i dua hari jer...xpe..hahaha..tapi posa nazar belambak2 x setle..hehehe

@fza.ithu.zazha:
hahaha...boleh2..bukn takat gajah...jerung beruang semua bleh

widda_me said...
This comment has been removed by the author.